جمعه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۵

گزارش خبری

حمله پهپادی و انفجار در قشم و بندرعباس؛ پدافند هوایی در تهران فعال شد

اسکله بهمن در جزیره قشم

رسانه‌های ایران بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشت از درگیری میان نیروهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس خبر دادند، رخدادی که با انفجارهایی در بندرعباس و قشم و همچنین فعال شدن پدافند هوایی در تهران همراه بوده است.

خبرگزاری میزان به نقل از منابع مطلع گزارش داد که انفجارهای شنیده شده در قشم ناشی از رهگیری چندین پهپاد کوچک توسط پدافند هوایی بوده است. خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از منابعی گزارش داده است که دو پهپاد دشمن توسط پدافند هوایی در بندرعباس سرنگون شده‌اند.

با این حال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اسکله بهمن در قشم مورد هدف واقع شده است. از جمله خبرگزاری فارس نوشت که بخش‌های تجاری  اسکله بهمن مورد تهاجم قرار گرفته‌اند.

در حالی که فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده پشت حمله بامداد جمعه به بندرعباس و قشم بوده است، برخی منابع نیز از احتمال دست داشتن امارات متحده عربی در این رخداد خبر داده‌اند تا جایی که خبرگزاری تسنیم تهدید کرد که اگر چنین چیزی تایید شود، امارات هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

روایت رسانه‌های داخلی ایران این گونه است که درگیری‌ها با حمله آمریکا به یک نفتکش ایرانی در هرمز آغاز شد و ایران هم با موشک به ناوچه‌های آمریکایی تلافی کرد.

خبرگزاری صدا و سیمای ایران به نقل از یک مقام نظامی اعلام کرد که «یگان‌های دشمن» بر اثر حمله موشکی ایران متحمل خسارت شده و منطقه را ترک کرده‌اند.

همزمان با این تحولات پدافند هوایی ایران در غرب تهران نیز فعال شد چنان‌که خبرگزاری مهر گزارش داد که نیروهای دفاعی ایران «در حال مقابله با اهداف متخاصم هستند.»

به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

افشاگری هاآرتص از پول‌پاشی اسرائیل در آمریکا برای توجیه «جنگ ایران»

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که دولت این کشور با پول‌پاشی و گسترش کارزارهای تبلیغاتی خود در ایالات متحده تلاش می‌کند با توجیه جنگ ایران، جایگاه از دست رفته خود میان محافظه‌کاران مسیحی و دیگر راست‌گرایان را احیا کند.

جزئیات تفاهم‌نامه ۱۴ بندی تهران و واشینگتن؛ امتیازات گسترده نفتی و مالی برای ایران

رسانه‌های آمریکا عصر چهارشنبه ۲۷ خرداد متن تفاهم‌نامه‌ میان ایران و ایالات متحده را منتشر کردند که نشان می‌دهد، قرار است تحریم نفت و فرآورده‌های نفتی ایران کاهش یابد، دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شود و صندوقی معادل ۳۰۰ میلیارد دلار برای بازسازی ایران اختصاص یابد.

زلزله سیاسی در تل‌آویو؛ توافق آمریکا و ایران «شکست استراتژیک اسرائیل» خوانده شد

اعلام دستیابی ایران و ایالات متحده به توافقی برای پایان جنگ خشم مقامات اسرائیلی را به دنبال داشت که آن را «شکستی استراتژیک» برای اسرائیل می‌دانند. ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، از جمله این مقامات بود که صبح دوشنبه ۲۵ خرداد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت اسرائیل هیچ تعهدی به توافق آتش‌بس میان آمریکا و ایران ندارد.

گزارش خبری

حمله پهپادی و انفجار در قشم و بندرعباس؛ پدافند هوایی در تهران فعال شد

رسانه‌های ایران بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشت از درگیری میان نیروهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس خبر دادند، رخدادی که با انفجارهایی در بندرعباس و قشم و همچنین فعال شدن پدافند هوایی در تهران همراه بوده است.