سه‌شنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۵

گزارش خبری

گزارش‌ها: حمله «جنگنده‌های آمریکایی» به نیروهای ایرانی در خلیج فارس

به دنبال گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در مناطقی از ایران، رسانه‌های داخلی از حملات هوایی ایالات متحده و اسرائیل خبر دادند، رخدادی که دست‌کم در جنوب جزیره لارک سه کشته بر جای گذاشته است.

پایگاه خبری جماران بامداد سه‌شنبه ۵ خرداد به نقل از منابع محلی گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی-اسرائیلی چند شناور ایرانی را در جنوب جزیره لارک مورد هدف قرار دادند.

این گزارش نام سه تن از کشته‌شدگان این حملات را هم می‌برد اما اشاره‌ای به نظامی یا غیرنظامی بودن آنها نمی‌کند.

همزمان پایگاه خبری تابناک نیز گزارش داد که باند پروازی فرودگاه بندرعباس مورد اصابت موشک قرار گرفت. این در حالی است که شبکه خبر می‌گوید منبع صدای انفجار شنیده شده در بندرعباس هنوز مشخص نشده است.

درگیری‌های تازه میان ایالات متحده و اسرائیل با ایران در شرایطی رخ می‌دهد که طرفین درگیر مذاکراتی حساس برای پایان دادن به جنگ هستند و طبق گزارش‌ها، تهران و واشینگتن به توافق نزدیک شده‌اند.

علت این درگیری تازه هنوز مشخص نیست. این میان علی هاشم، گزارشگر شبکه خبری الجزیره در ایران، به نقل از یک منبع ایرانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که شلیک‌های سنگین در نزدیکی بندرعباس پس از آن شنیده شد که نیروهای سپاه پاسداران یک شناور را در دریا هدف قرار دادند و متعاقب آن نیز جنگنده‌های آمریکایی به قایق‌های سپاه پاسداران در خلیج فارس حمله کردند.

این گزارشگر نوشته که چندین نفر از نیروی دریایی سپاه پاسداران در این حملات کشته شدند.

 

به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

جزئیات تفاهم‌نامه ۱۴ بندی تهران و واشینگتن؛ امتیازات گسترده نفتی و مالی برای ایران

رسانه‌های آمریکا عصر چهارشنبه ۲۷ خرداد متن تفاهم‌نامه‌ میان ایران و ایالات متحده را منتشر کردند که نشان می‌دهد، قرار است تحریم نفت و فرآورده‌های نفتی ایران کاهش یابد، دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شود و صندوقی معادل ۳۰۰ میلیارد دلار برای بازسازی ایران اختصاص یابد.

زلزله سیاسی در تل‌آویو؛ توافق آمریکا و ایران «شکست استراتژیک اسرائیل» خوانده شد

اعلام دستیابی ایران و ایالات متحده به توافقی برای پایان جنگ خشم مقامات اسرائیلی را به دنبال داشت که آن را «شکستی استراتژیک» برای اسرائیل می‌دانند. ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، از جمله این مقامات بود که صبح دوشنبه ۲۵ خرداد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت اسرائیل هیچ تعهدی به توافق آتش‌بس میان آمریکا و ایران ندارد.

گزارش خبری

گزارش‌ها: حمله «جنگنده‌های آمریکایی» به نیروهای ایرانی در خلیج فارس

به دنبال گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در مناطقی از ایران، رسانه‌های داخلی از حملات هوایی ایالات متحده و اسرائیل خبر دادند، رخدادی که دست‌کم در جنوب جزیره لارک سه کشته بر جای گذاشته است.